santai-santai

Thursday, January 22, 2009

Tamat berperang...

Alhamdulillah...

tekun

setelah 11 hari (10 - 21 januari) menjadi sahabat baik buku,sekarang jadi sahabat baik komputer pulak....
beginilah setiap tahun,baca buku waktu nak imtihan jer.Maknanya,masuk telinga kiri keluar telinga kananlah.
Tapi aku yakin aku boleh merubah keadaan kepada lebih baik.kerana "Allah sekali-kali tidak akan merubah sesuatu ni'mat yang telah dianugerahkan-Nya kepada suatu kaum, hingga kaum itu merubah apa-apa yang ada pada diri mereka sendiri".

Cuti pertengahan musim ni,cadang nak g ma'radh,cari buku2 yang boleh dibaca mengisi masa2 lapang...agak2 buku apa a best?

ma'radh

Cairo International Book Fair atau ma'radh kutub adalah pameran buku terbesar didunia,menerima pengunjung pada tahun 2007 seramai 2 juta orang.Memang sesuatu yang membanggakan sapa yang belajar kat Mesir.huhu.

Duit pun mebanggakan gak a... =.="

Tapi ia akan menjadi sampah jika aku tak manfaatkan tempat2 yang penuh dengan ilmu yang datang dari pelusuk dunia.

Kat situ ada juga kitab2 dalam bahasa melayu.Tapi sikit,tak banyak,kebanyakkannya dalam bahasa arab & inggeris.

Jadi marilah beramai2 kita meriahkan pameran buku,jangan lupa bawa duit banyak2.

Akhir kalam pesanan ku untuk Umar,janganlah membuang masa wahai jasadku !

3 comments:

The Forsaken said...

duet aku dh abih dh gara² kitab yer pasal :( tkpe ilmu beb
ko ble nk turun?

UIVIAR said...

baguih2 abis duit kt makradh...dari abes duit kt city star....hahahahaha....aku turun awl bulan....nak g city star agi nihh...

UIVIAR said...

baguih2 abis duit kt makradh...dari abes duit kt city star....hahahahaha....aku turun awl bulan....nak g city star agi nihh...